Trail des Fantomes Hivernal

Trail des Fantomes Hivernal doe je met Training te velde100% sneeuwzekerheid

Een “gewone” trail is niet meer genoeg voor je? Wat dacht je van een trailrun in de Ardennen, in hartje winter! “Hivernal” betekent winters maar je kunt het ook lezen als een samentrekking van “hiver” en “infernal”. Want een winterse helletocht, dat kan het worden. En dat is precies de bedoeling van de wintereditie van de bekende Trail des Fantomes.

Trail des Fantomes Hivernal

27 januari 2019 is de tweede editie van de van de Trail des Fantomes Hivernal. Je kunt kiezen uit 3 afstanden: 12, 17 of 25km. Let op dit zijn trail-kilometers door de hoogtemeters en de onvoorspelbare en wisselende ondergrond niet te vergelijken met asfaltkilometers.
Training te velde is present. En we gaan er een geweldig evenement van maken! Samen met je loopmaatjes ga je je gericht voorbereiden. Samen afzien en dan afsluiten met een uitdagende trailrun. Ga je mee op avontuur?

Trailrunclinics

Ter voorbereiding op deelname aan het evenement organiseert Training te velde een drietal clinics in (de omgeving van) Utrecht. De trainingen zijn op 3 opeenvolgende zondagen in januari: 5, 12 en 19 januari. De wedstrijd is op zondag 26 januari.

Voor wie

Deze trainingen zijn alleen geschikt voor zeer getrainde lopers. Wil je meedoen dan moet je fysiek tegen een stootje kunnen en in staat zijn om minimaal 90 minuten achter elkaar te kunnen hardlopen.

Meld je tijdig aan! De Trail des Fantomes is een populair evenement. Deelname aan de wedstrijd kan alleen worden gegarandeerd bij tijdige aanmelding. Uiterste inschrijfdatum: woensdag 19 december.

3 zondagen trailrunnen met Training te velde en dan meedoen aan een gave trailrun!

Fantômes Hivernal -5, 12 en 19 januari 2019 Trail 26 januari

Meld je aan voor deze training ›
Meld je snel & betrouwbaar aan via Fitmanager

Waarom zou ik meedoen aan de clinics Trail des Fantomes Hivernal

  • Verleg je grenzen, mentaal én fysiek. Ja dit kun je!
  • Kom op onbekende plekken. Ontdek hoe leuk het is om in een natuurlijke omgeving te lopen.
  • Samen met een groep gericht naar een doel trainen is leuker.
  • Gediplomeerde trainer

Praktische informatie

  • Locatie: wisselende locaties in de omgeving van Utrecht
  • Trainingstijd: zondag van 9.00 – tot plm. 12.00 uur.
  • Periode: 3 opeenvolgende zondagen in januari 2019: 5, 12 en 19 januari. De wedstrijd is 26 januari.
  • Kosten: €45 inclusief hapje en en drankje exclusief inschrijfgeld en verblijfs- en vervoerskosten naar de trail.

Wat is Trailrunning?

Trailrunning is lopen door de natuur, over smalle paadjes (trails) of soms gewoon zomaar door het veld waarbij je natuurlijke hindernissen zoals heuvels en boomstammen of in het buitenland bergen, rotsen en beekjes bedwingt. De meest extreme variant heet Skyrunning. Hierbij loop je over steile bergkammen naar de bergtop. Maar je kunt het ook dichter bij huis zoeken.

Inhoud trainingen

Bereid je voor op lange, intensieve trainingen. Er zijn 4 trainingsvormen:

Fartlektraining

Dit is niet anders dan gebruik maken van wat je op je pad tegenkomt. Dit lijkt ongericht maar is een zeer effectieve trainingsvorm. In feite loop je gewoon door de natuur over een afwisselend parkoers. Door het op en af lopen en het constant draaien en keren ben je op een natuurlijke manier bezig met het trainen van je duurvermogen, snelheid, coördinatie en kracht.

Intervaltraining

Het lopen van blokken boven je duurtempo afgewisseld door blokken met relatieve rust. Hiermee train je je tempo-hardheid.

Duurtraining

Lange rustige duurlopen zijn de basis van het hardlopen. Niet alleen voor trailrunnen maar voor elke vorm van hardlopen. Dit maakt GEEN onderdeel uit van de groepstraining maar het is een vereiste om mee te kunnen doen aan deze lessenreeks. Je wordt geacht dit in je eigen tijd te doen. Maar we gaan je hier wel bij helpen! Tijdens de eerste training ga je een inspanningstest doen. Hiermee bepalen we je AT- punt (= anaerobic treshhold ofwel de anaerobe drempel ofwel het omslagpunt). Dit is het punt waarop je lichaam meer melkzuur aanmaakt dan dat je lichaam het als brandstof gebruikt. Als je dit weet kun je gericht gaan trainen. Je krijgt een trainingsschema voor je duurlopen dat is gebaseerd op je persoonlijk omslagpunt.

Core training

Oefeningen ter versterking van de kern (core) van het lichaam. Je buik, onderrug en billen. Tijdens een trailrun is je hele lichaam constant in beweging. De “core” speelt hier een hele grote rol. Het zijn niet alleen de oppervlakkige spieren die je kunt zien liggen vanaf de buitenkant (de bekende sixpack als je super afgetraind bent), maar ook de dieper liggende spieren en technisch gezien ook de botten en de zenuwbanen in het midden van je lichaam. Waarom is een sterke core zo belangrijk:

  • Bij een sterke core is je lichaamshouding Je wervelkolom is beter beschermd, doordat de spieren een soort korset vormen link: http://trainingtevelde.nl/2017/05/01/loop-rechtop/
  • Met een sterke core raak je minder snel uit balans. Dit is een enorm voordeel bij trailrunnen.
  • Je kunt bewegingen makkelijker uitvoeren, doordat je core je lichaam stabiliseert. Een steile klim bijvoorbeeld gaat je veel gemakkelijk af.

Daarnaast gaan we oefeningen doen om je mobiliteit en de flexibiliteit te verbeteren. We gaan je “range of motion” vergroten. Je wordt soepeler en beweegt gemakkelijker. Dit zul je met name merken tijdens het afdalen.

Meld je tijdig aan! De Trail des Fantomes Hivernal is een populair evenement. Ik kan deelname alleen garanderen als je je tijdig aanmeldt voor de clinics. Uiterste aanmelding: woensdag 19 december.

3 zondagen trailrunnen met Training te velde en dan meedoen aan een gave trailrun!

Fantômes Hivernal -6, 13 en 20 januari 2019 Trail 27 januari

Meld je aan voor deze training ›
Meld je snel & betrouwbaar aan via Fitmanager

 

Training te velde winter

Wil je meer weten over de clinics Trail des Fantomes Hivernal?

Neem gratis en vrijblijvend contact met mij op via email, telefoon (06 – 11 333 719) of het contactformulier. Ik beantwoord je vraag graag, je zit nergens aan vast.


Conditie- en krachttraining

Cresta WhatsApp Chat
Send via WhatsApp