Personal
Looptrainer

Een personal LOOPtrainer, bestaat dat? Ja zeker! Een
looptrainer is er ook voor jou of je team. Eenmalig, als motivatieboost (tip: Doe eens een
looptrainer cadeau) of om je gedurende een langere periode te begeleiden. Naar
die eerste marathon bijvoorbeeld. De businessrun. Die ultratrail. Of omdat je zeker wilt zijn dat je door die
fysieke keuring van je opleiding of droombaan komt. 
Maar je kunt natuurlijk ook mijn hulp inschakelen als je “gewoon” blessurevrij
en met nog meer plezier 
wil gaan of blijven hardlopen.

Waarom Personal Looptraining bij
training te velde?

Maatwerk

Je eerste marathon, die verplichte sporttest of terugkomen na een blessure: Jij bepaalt het doel en het traject.

Betere hardloper

Verbeter je techniek. Met meer gemak harder lopen.

Fitter en sterker

Meer inhoud en meer kracht omdat je gerichter gaat trainen.

Jouw personal looptrainer

Laat ik beginnen met wat ik niet ben. Ik ben geen leefstijlcoach en doe niet aan mindfull running. Of eigenlijk wel – mindfull running is voor mij rennen in de vrije natuur.

Wat krijg je dan wél. Je haalt met mij een klassieke looptrainer in huis. No nonsense. Niet iemand die met elke hype in trainersland meewaait. Dat wil niet zeggen dat ik niet open sta voor verandering maar mijn basis is de beproefde methodiek van de Atletiekunie. Als je je met mij gaat voorbereiden op een marathon dan ga je dus veel kilometers maken. Maar vooral leuker en effectiever trainen. Mijn doel is dat jij blessurevrij en met nog meer plezier gaat hardlopen.

personal looptrainer

WERKWIJZE

Als je mij inhuurt als personal looptrainer dan krijg je niet alleen een ervaren looptrainer. Ik ben naast looptrainer ook gecertificeerd (paramedisch)fitness instructeur, trailruntrainer en conditietrainer. Een vrij bijzonder combinatie maar een bewuste keuze. Ik kan je daarmee helpen om een compleet gepersonaliseerd beweegprogramma te maken én je hierbij goed te begeleiden. Dat doe ik door je je loopbeweging te analyseren en gerichte loopscholing te geven. Daarnaast kan ik je ook trainings-technisch begeleiden, bijvoorbeeld met een op maat gesneden trainingsschema. 

Wat is jouw drive?

Dat weet ik niet. Ik weet wel wat mijn drive is. Ik word vooral gelukkig als ik mensen kan helpen die een specifiek uitdagend doel nastreven.  Terugkomen op je oude niveau na een slepende blessure. Die fysieke test waar je zo tegenop ziet. En natuurlijk de ultieme lopersprestatie, het uitlopen van een marathon.

Als je droomt om de marathon van New York te lopen, zorg dan dat het ook die geweldige ervaring wordt die je voor ogen hebt. Want een marathon lopen, dat gaat niet vanzelf, ook niet als je al een getrainde loper bent. Een gedegen voorbereiding maakt het lopen zo veel leuker én je hebt een blijvende positieve herinnering. Wat jij nodig hebt is een personal looptrainer.

Loopscan

Jezelf zien lopen is confronterend maar super-effectief. Wil je nog meer uit je personal looptraining halen, laat dan een loopscan maken. Ik maak dan opnames van je loopbeweging. De loopopnames laat ik analyseren door een gespecialiseerde fysiotherapeut. Samen bespreken jullie de opnames, en vervolgens bespreek ik met hem hoe ik je heel gericht verder kan begeleiden. Dat kan op afstand, telefonisch of per mail. maar ook fysiek, met personal looptrainingen. 

Kosten loopscan: €30

Kosten personal looptraining: €40

Inspanningtest

Als losse test maar bijzonder aan te raden als nulmeting voor het maken van een  trainingschema.

Een marathon onder de 4 uur lopen, zou ik dat kunnen? Wat zijn mijn trainingszones? Op welke hartslag moet ik eigenlijk trainen?  Met de inspanningstest van Training te velde krijg je een antwoord op die vragen. Met de test wordt je omslagpunt (anaerobe drempel) berekent.  De test duurt plm. 30 minuten. Je ontvangt binnen enkele dagen een testrapport.

Kosten inspanningstest: €20

Trainingsschema

Wil je een mooie tijd neerzetten op de 10, de halve of de marathon? Of wil je gewoon op een gezonde en fijne manier zo’n afstand uitlopen? Dan doe je dat aan de hand van een trainingsschema. Met een trainingsschema train je gestructureerd, en bewaar je de balans tussen inspanning en herstel.

Persoonlijk trainingsschema

Er zijn heel veel, goede, trainingsschema’s op het internet te vinden. Maar dat zijn generieke trainingsschema’s. Wil je écht goed voorbereid die marathon lopen dan heb je een op maat geschreven schema nodig. En die kan ik voor je maken.

Dit kun je verwachten:

  • Uitgebreide intake. Eventueel met nulmeting (inspanningstest).
  • Een echt op maat gesneden trainingsschema. Jij als mens staat centraal.  Hoe zit je fysiek en mentaal in elkaar, welke trainingsvormen vind je (niet) leuk, wat zijn je ambities rekening houdend met jouw omstandigheden (werk, gezin, andere sporten, etc)
  • Persoonlijke begeleiding en trainingsadvies tot aan het evenement/ trainingsdoel, op basis van jouw logboek en/of uploads op Strava of Garmin.
Beginner

eenvoudig Trainingsschema

50
6-16 weken
  • Licht gevorderde hardloper
  • Goed op weg naar 5 of 10km hardlopen of je eerste wedstrijd!
  • Op maat gemaakt
Vraag schema aan
Recommended

marathon of ultratrail

70
16-26 weken
  • (Ver)gevorderde hardloper
  • Compleet programma voor (halve) marathon of (ultra)trail
  • Op maat gemaakt
Vraag schema aan
Recommended

Jaarschema

100
52 weken
  • Vergevorderde hardloper
  • Complete jaarplanning
  • Op maat gemaakt
Vraag schema aan