Personal
Looptrainer

Een personal LOOPtrainer, bestaat dat? Ja zeker! Een looptrainer is er ook voor jou. Eenmalig, als motivatieboost (tip: Doe eens een looptrainer cadeau) of om je gedurende een langere periode intensief of op afstand te begeleiden. Naar de marathon van New York bijvoorbeeld. Die eerste (ultra)trailrun. Of omdat je die sporttest voor je opleiding wilt halen of zeker wilt zijn dat je door de fysieke keuring komt van de politie. Dat doe ik door je je loopbeweging te analyseren en je trainings-technisch te begeleiden (bijvoorbeeld door het maken van een op maat gesneden trainingsschema). Maar je kunt natuurlijk ook mijn hulp inschakelen als je “gewoon” blessurevrij en met nog meer plezier wil gaan of blijven hardlopen.

Waarom Personal Looptraining bij
training te velde?

Maatwerk

Terugkomen na een blessure, je eerste marathon of die verplichte sporttest: Jij bepaalt het doel en het traject.

Betere hardloper

In afwisselde workouts werken aan je looptechniek en motorische vaardigheden.

Fitter en sterker

Doordat je looptechniek verbetert zul je verder en harder kunnen lopen. Je verbetert je conditie en wordt sterker.

Jouw personal looptrainer

Laat ik beginnen met wat ik niet ben. Ik ben geen lifestylecoach en doe niet aan mindfull running. Of eigenlijk wel – mindfull running is voor mij rennen in de vrije natuur.
Wat krijg je dan wél. Je haalt met mij een klassieke looptrainer in huis. Non nonsense. Niet iemand die met elke hype in trainersland meewaait. Dat wil niet zeggen dat ik niet open sta voor verandering maar mijn basis is de methodiek van de Atletiekunie. Als je je met mij gaat voorbereiden op een marathon dan ga je dus veel kilometers maken. Maar vooral heel gevarieerd trainen. Mijn doel is dat jij blessurevrij en met nog meer plezier gaat hardlopen.

personal looptrainer

Completer trainen

Als je mij inhuurt als personal looptrainer dan krijg je niet alleen een ervaren looptrainer. Ik ben naast looptrainer ook gecertificeerd (paramedisch)fitness instructeur, trailruntrainer en conditietrainer. Een vrij bijzonder combinatie maar een bewuste keuze. Ik kan je daarmee helpen om een compleet gepersonaliseerd beweegprogramma te maken én je hierbij goed te begeleiden. En ja je kunt me dus ook inhuren als “klassieke” personal trainer. Maar ik ben in de basis een looptrainer. En dat zul je weten :-)!

Wat is jouw drive?

Dat weet ik niet. Ik weet wel wat míjn drive is. Ik wordt vooral gelukkig als ik mensen kan helpen die een specifiek uitdagend doel nastreven. Die ultratrail. Terugkomen op je oude niveau na een blessure. Die fysieke test waar je zo tegenop ziet. En natuurlijk de ultieme lopersprestatie, het uitlopen van een marathon.

Als je droomt om de marathon van New York te lopen, zorg dan dat het ook die geweldige ervaring wordt die je voor ogen hebt. Want een marathon lopen, dat gaat niet vanzelf, ook niet als je al een getrainde loper bent. Een gedegen voorbereiding maakt het lopen zo veel leuker én je hebt een blijvende positieve herinnering. Wat jij nodig hebt is een personal looptrainer.

Loopscan & Loopanalyse

Wil je nog meer uit je personal looptraining halen, laat dan een loopscan maken. Jezelf zien lopen is confronterend maar super-effectief. Ik maak dan een opname van je loopbeweging. Die bespreken we samen. 

Op basis van de loopscan kun je een analyserapport van je loopbeweging laten maken. Naaat de originele opnames ontvang je dan gerichte aanwijzingen en oefeningen zodat je zélf verder kunt werken aan het verbeteren van je lopen.

Kosten loopscan: €10

Kosten loopanalyse: €30

*De loopscan en loopanalyse is een aanvulling op de looptraining en niet als los onderdeel te boeken.

Inspanningtest

Een marathon onder de 4 uur, zou ik dat kunnen? Op welke hartslag moet ik eigenlijk trainen?  Met de inspanningstest van Training te velde krijg je een antwoord op die vragen. Met de test wordt je omslagpunt (anaerobe drempel) berekent. Dit is de basiswaarde waarmee je een op maat gesneden trainingschema kunt laten maken.

Kosten: €20

*De inspanningstest is los te boeken.

Trainingsschema

Je wilt verder of harder lopen, op een verstandige manier. Met een trainingsschema train je gestructureerd, en bewaar je de balans tussen inspanning en herstel. Want goed herstellen is een integraal onderdeel van een goed trainingsprogramma.
Er zijn heel veel, goede, trainingsschema’s op het internet te vinden. Maar dat zijn generieke trainingsschema’s. Wil je écht goed voorbereid die marathon lopen dan heb je een op maat geschreven schema nodig. En die kan ik voor je maken.

Beginner

eenvoudig Trainingsschema

50
6-16 weken
  • Licht gevorderde hardloper
  • Goed op weg naar 5 of 10km hardlopen of je eerste wedstrijd!
  • Op maat gemaakt
Vraag schema aan
Recommended

marathon of ultratrail

70
16-26 weken
  • (Ver)gevorderde hardloper
  • Compleet programma voor (halve) marathon of (ultra)trail
  • Op maat gemaakt
Vraag schema aan
Recommended

Jaarschema

100
52 weken
  • Vergevorderde hardloper
  • Complete jaarplanning
  • Op maat gemaakt
Vraag schema aan