Koning van Spanje

De Koning van Spanje trail loop je met Training te velde!

Doe mee aan de grootste en populairste trailrun van Nederland

Ben je wel klaar met asfalt en de fixatie om steeds maar harder te lopen? Klaar met de massale evenementen waar je een uur in een startvak zit kou te lijden? Ga dan trailrunnen!

En waarom dan niet gelijk de oudste en bekendste trailrun van Nederland, de Koning van Spanje. De 9e editie vindt plaats in het weekend van 3 tot en met 5 mei 2019 in Gulpen, Zuid-Limburg. Maar ook als je niet mee wilt doen aan dit evenement is dit een mooie kennismaking met trailrunnen.

Een trailrun loop je echter niet zomaar. Dat vraagt om een gedegen voorbereiding. Training te velde biedt een clinic aan ter voorbereiding op deelname aan de Koning van Spanje. In deze clinic leer je alle kneepjes van het trailrunnen.

Voor wie

Deze training is alleen geschikt voor getrainde lopers. Je hoeft geen trailrunervaring te hebben maar wil je meedoen dan moet je fysiek tegen een stootje kunnen en in staat zijn om minimaal 90 minuten achter elkaar te kunnen hardlopen.

Meld je aan voor deze training ›
Meld je snel & betrouwbaar aan via Fitmanager

Omschrijving

Wat is Trailrunning?

Trailrunning is lopen door de natuur, over smalle paadjes (trails) of soms gewoon zomaar door het veld waarbij je natuurlijke hindernissen zoals heuvels en boomstammen of in het buitenland bergen, rotsen en beekjes bedwingt. De meest extreme variant heet skyrunning. Hierbij loop je over steile bergkammen naar de bergtop. Maar je kunt het ook gewoon dichter bij huis zoeken.

 

De Koning van Spanje

De Koning van Spanje is de bekendste trailrun van Nederland. Je kunt kiezen voor verschillende afstanden (12, 16, 17, 23, 28 of 43km). De echte Die Hards lopen de Ultimate: vrijdagavond de nighttrail, zaterdag de 28km en zondag de 43km. Als je een sportief gezin hebt kun je met zijn allen meedoen. Er zijn namelijk ook ook kids runs (500m, 1000m en 4km). Meer informatie over de Koning van Spanje.

Waarom zou ik meedoen aan de clinics Koning van Spanje

  • Verleg je grenzen, mentaal én fysiek. Ja dit kun je!
  • Kom op onbekende plekken. Ontdek hoe leuk het is om in een natuurlijke omgeving te lopen.
  • Samen met een groep gericht naar een doel trainen is leuker.
  • Gediplomeerde trainer.

Praktische informatie

Datum: 14 april 2019

Trainingstijd: van 9.00 – tot plm. 11.30 uur.

Locatie: Wageningen (exacte locatie wordt nog bekend gemaakt)

Kosten: €17,50

Meld je aan voor deze training ›
Meld je snel & betrouwbaar aan via Fitmanager

De Koning van Spanje loop je met Training te velde!

Inhoud Trailruntrainingen

Bereid je voor op een lange, intensieve training. Er zijn 4 trainingsvormen:

Fartlektraining

Dit is niet anders dan gebruik maken van wat je op je pad tegenkomt. Dit lijkt ongericht maar is een zeer effectieve trainingsvorm. In feite loop je gewoon door de natuur over een afwisselend parkoers. Door het op en af lopen en het constant draaien en keren ben je op een natuurlijke manier bezig met het trainen van je duurvermogen, snelheid, coördinatie en kracht.

Intervaltraining

Het lopen van blokken boven je duurtempo afgewisseld door blokken met relatieve rust. Hiermee train je je tempo-hardheid.

Duurtraining

Lange rustige duurlopen zijn de basis van het hardlopen. Niet alleen voor trailrunnen maar voor elke vorm van hardlopen. Dit maakt GEEN onderdeel uit van de groepstraining maar het is een vereiste om mee te kunnen doen aan deze lessenreeks. Je wordt geacht dit in je eigen tijd te doen. Maar we gaan je hier wel bij helpen! Tijdens de eerste training ga je een inspanningstest doen. Hiermee bepalen we je AT- punt (= anaerobic treshhold ofwel de anaerobe drempel ofwel het omslagpunt). Dit is het punt waarop je lichaam meer melkzuur aanmaakt dan dat je lichaam het als brandstof gebruikt. Als je dit weet kun je gericht gaan trainen. Je krijgt een trainingsschema voor je duurlopen dat is gebaseerd op je persoonlijk omslagpunt.

Core training

Oefeningen ter versterking van de kern (core) van het lichaam. Je buik, onderrug en billen. Tijdens een trailrun is je hele lichaam constant in beweging. De “core” speelt hier een hele grote rol. Het zijn niet alleen de oppervlakkige spieren die je kunt zien liggen vanaf de buitenkant (de bekende sixpack als je super afgetraind bent), maar ook de dieper liggende spieren en technisch gezien ook de botten en de zenuwbanen in het midden van je lichaam. Waarom is een sterke core zo belangrijk:

  • Bij een sterke core is je wervelkolom is beter beschermd, doordat de spieren een soort korset vormen.
  • Met een sterke core raak je minder snel uit balans. Dit is een enorm voordeel bij trailrunnen.
  • Je kunt bewegingen makkelijker uitvoeren, doordat je core je lichaam stabiliseert. Een steile klim bijvoorbeeld gaat je veel gemakkelijk af.

Daarnaast gaan we oefeningen doen om je mobiliteit en de flexibiliteit te verbeteren. We gaan je “range of motion” vergroten. Je wordt soepeler en beweegt gemakkelijker. Dit zul je met name merken tijdens het afdalen.

Wil je je inschrijven voor een trailrun voor gevorderde lopers?

Neem gratis en vrijblijvend contact met mij op via email, telefoon (06 – 11 333 719) of het contactformulier. Ik beantwoord je vraag graag, je zit nergens aan vast.


Trailrunning

Bekijk alle mogelijkheden:

Cresta WhatsApp Chat
Send via WhatsApp