Conditie & Kracht groepstraining | Bootcamp basis

Bootcamp Leidsche Rijn

Als sporten niet je eerste prioriteit is maar je wilt toch meer gaan bewegen is een vaste groepstraining de stok achter de deur om actief te (blijven) bewegen. Samen sporten in de buitenlucht is goed voor je lijf en je humeur. Je voelt je fitter en energieker.

De Training te velde Conditie & Kracht “bootcamp” basistraining is vriendelijk, gevarieerd en toegankelijk voor iedereen. Ook als je niet zo sportief bent. Je wordt fitter en sterker, bent minder vatbaar voor blessures en je zult zien dat je de normale dagelijkse inspanningen beter en langer kunt volhouden. Kortom een complete en effectieve vorm van trainen. Maar het is vooral ontzettend leuk om te doen!

Waarom zou ik meedoen aan de Conditie & Kracht bootcamp basis?

  • Je bent niet alleen! Ontdek het plezier van trainen in een groep.
  • Je traint in kleine groepen (maximaal 12 deelnemers) waardoor je écht persoonlijke aandacht krijgt.
  • In je eentje in de kou en het donker gaan sporten? In een groep train je veilig. En het is vooral veel leuker!
  • Trainingen met een herkenbare en doordachte opbouw. Laagdrempelig maar met professionele begeleiding. Je gaat beter en makkelijker bewegen. Daar heb je echt wat aan in het dagelijkse leven.
  • Bij Training te velde is elke training uniek. Variatie is niet alleen leuk. Het is ook beter voor je. Je wordt er een completere sporter van.
  • Doorlopend programma, niet erg als je een week mist.
  • Heel veel waar voor je geld. Met je strippenkaart kun je meedoen aan alle vaste groepstrainingen van Training te velde. Fijn als je een keer niet kunt en toch wilt blijven sporten. Je 10-strippenkaart is een half jaar geldig. Dat vind je bij geen enkele andere sportaanbieder!

Meld je aan voor deze training

Meld je aan voor deze training ›

Meld je snel & betrouwbaar aan via Fitmanager

Omschrijving trainingen

De trainingen zijn gericht op het verbeteren van de flexibiliteit en de mobiliteit, de spierkracht en het uithoudingsvermogen. Je voelt je fitter en sterker, bent minder vatbaar voor blessures en je zult zien dat je de normale dagelijkse inspanningen beter en langer kunt volhouden. Dat doen we door stukken “hard” te lopen en met functionele oefeningen.
Bij het lopen ligt het accent vooral op het efficiënt leren lopen. Met een goede looptechniek loop je met meer gemak en plezier en voorkom je blessures.
De oefeningen zijn samengestelde bewegingen waarbij je zonder na te denken meerdere spiergroepen traint. Omdat het zulke herkenbare bewegingen zijn is het niet ingewikkeld en vooral leuk en fijn om te doen. Inspannend maar vaak ook vooral ontspannend.

Ben ik wel geschikt om mee te doen aan deze training?

Natuurlijk ben je dat! Maar, daar zijn we heel duidelijk in, misschien nu nog niet. Laagdrempeliger dan hardlopen kan bijna niet maar dit is tegelijk een valkuil, hardlopen is namelijk intensief en blessuregevoelig. Je wilt sporten om je gezonder te voelen en niet om blessures op te lopen. En tijdens de Conditie & Kracht bootcamp basis trainingen ga je veel hardlopen! Als je gezondheidsklachten of overgewicht hebt, of een andere reden om te twijfelen of je geschikt bent om te beginnen met hardlopen, raden we je aan om voordat je aan deze cursus begint een sportmedische keuring te doen. Dit kan bij een sportarts.

Praktische informatie

  • Locatie: Castellum Hoge Woerd
  • Trainingstijden: maandagavond van 19.15 tot 20.15 uur, woensdag- en vrijdagochtend van 9.00 tot 10.00 uur.
  • Kosten: €75 (10 strippenkaart, half jaar geldig)

Proeftraining

Wil je een keer vrijblijvend en kostenloos meedoen? Je kunt in overleg altijd een keer mee komen trainen.

Ik heb nu een paar keer meegedaan aan een trailrun-clinic van Edwin. Met een gezonde dosis humor weet Edwin een mooie balans te vinden tussen techniek en inspanning. Edwin koos telkens weer een nieuw terrein uit om verschillende scenario's te trainen. Mijn hoogtepunt was toch wel de training dwars door de Waterleidingduinen.

Voor een goede trainer met een gezonde dosis humor ben je bij Edwin zeker op de juiste plek!

Meer weten over de Conditie & Kracht bootcamp basistraining?

Neem gratis en vrijblijvend contact met mij op via email, telefoon (06 – 11 333 719) of het contactformulier. Ik beantwoord je vraag graag, je zit nergens aan vast.


Conditie- en krachttraining

Bekijk alle mogelijkheden:

De filosofie van Training te velde

Hardlopen & Kracht running bootcamp in het MaximaparkTrainen bij Training te velde is bewegen met plezier. Maar hoe ludiek het soms ook is, het is altijd functioneel. Welke training je ook kiest, je werkt zowel aan het verbeteren van het (aeroob) duuruithoudingsvermogen als aan het spieruithoudingsvermogen.

Duuruithoudingsvermogen is het vermogen om gedurende langere tijd achtereen een inspanning vol te houden. Dit wordt in de volksmond “conditie” genoemd. Dit bereiken we door rustige langere loopstukken achter elkaar te lopen. Het accent ligt hierbij op het efficiënt leren lopen. Met een goede looptechniek loop je met meer gemak en plezier en zul je daardoor je uiteindelijk verder en harder kan lopen.

Spieruithoudingsvermogen is het vermogen om gedurende langere tijd achtereen een spier(groep) in te spannen. Het is dus een soort conditietraining voor de spieren. De oefeningen die je gaat doen zijn gericht op het verbeteren van de bewegingen waar het menselijk lichaam primair voor is ontworpen, en die je nodig hebt in het dagelijkse leven: lopen, springen, hurken, duwen, trekken, stoten en draaien. Het zijn samengestelde bewegingen waarbij je zonder na te denken meerdere spiergroepen traint. Omdat het zulke herkenbare bewegingen zijn is het niet ingewikkeld en vooral leuk en nuttig om te doen.

Cresta WhatsApp Chat
Send via WhatsApp