Verbeter jezelf – Beweeg met plezier! Voor beginners én gevorderden

Conditie & Kracht groepstraining | Bootcamp

Conditie en krachttraining doe je bij Training te velde in de Leidsche Rijn

Op een leuke manier fit worden of fit blijven! De Training te velde Conditie & Kracht “bootcamp” training is vriendelijk, gevarieerd en toegankelijk voor iedereen. No nonsense. lekker trainen in de buitenlucht, in een kleine en gezellige groep. Je voelt je fitter en sterker, bent minder vatbaar voor blessures en je zult zien dat je de normale dagelijkse inspanningen beter en langer kunt volhouden. Kortom een complete en effectieve vorm van trainen. Maar het is vooral ontzettend leuk om te doen!

Meld je aan voor deze training ›
Meld je snel & betrouwbaar aan via Pay n Plan

Waarom zou ik meedoen aan Conditie & Kracht?

  • Bij Training te velde is elke training uniek. Variatie is niet alleen leuk. Het is ook beter voor je. Je gaat beter en makkelijker bewegen. Daar heb je echt wat aan in het dagelijkse leven.
  • Je traint in kleine groepen (maximaal 12 deelnemers) waardoor je écht persoonlijke aandacht krijgt.
  • Omdat buiten trainen zoveel lekkerder is. Ook als het koud is en nat. Je bouwt er weerstand mee op. Fysiek en mentaal.
  • In je eentje in de kou en het donker gaan sporten? In een groep train je veilig. En het is vooral veel leuker!
  • Doorlopend programma, niet erg als je een week mist.
  • Heel veel waar voor je geld. Met je strippenkaart kun je meedoen aan alle vaste groepstrainingen van Training te velde. Fijn als je een keer niet kunt en toch wilt blijven sporten. Je 10-strippenkaart is een half jaar geldig. Dat vind je bij geen enkele andere sportaanbieder!

Voor wie is de training bedoeld

Iedereen is welkom bij Training te velde en dat zie je ook terug in de samenstelling van de groepen: jong en oud, man en vrouw. Maar we richten ons specifiek op de “oudere jongeren” lees 35+. Met name de flexibiliteit en de mobiliteit nemen met het stijgen van de jaren af. Hier besteden wij veel aandacht aan tijdens de trainingen. Daarom is deze training erg geschikt voor mensen met iets meer levenservaring.
De trainingen zijn best pittig. Wil je het iets minder fanatiek kies dan voor de basisvariant. Voor (jeugdige) teamsporters die op zoek zijn naar een extra trainingsprikkel is er een teamtraining. Wil je meer hardlopen in je training kies dan voor Hardlopen & Kracht.

Meld je aan voor deze training ›
Meld je snel & betrouwbaar aan via Pay n Plan

Informatie

  • Locatie: Castellum Hoge Woerd. Maar we wijken ook wel eens uit naar een andere locaties in de Leidsche Rijn.
  • Trainingstijd: elke maandag- en donderdagavond van 20.15 tot 21.30 uur.
  • Kosten: €75 voor een 10 strippenkaart (half jaar geldig).

Proeftraining

Wil je een keer vrijblijvend en kostenloos meedoen? Je kunt in overleg altijd een keer mee komen trainen.

Edwin is een ontzettend motiverende en inspirerende trainer. Hij voelt goed aan wat “zijn” lopers aankunnen en waar ze het beste mee geholpen worden.
Door een mix van herhaling en afwisseling te bieden in de trainingen zijn deze altijd leuk om te doen.
Edwin is makkelijk te benaderen, ook buiten de trainingen om, en geeft je (mede daardoor) echt het gevoel betrokken te zijn.
Ik heb zelf inmiddels een aantal cursussen en clinics bij gevolgd, en kan ze zonder voorbehoud aan iedereen aanbevelen.

Wil je meer weten over de Conditie & Kracht Bootcamp?

Neem gratis en vrijblijvend contact met mij op via email, telefoon (06 – 11 333 719) of het contactformulier. Ik beantwoord je vraag graag, je zit nergens aan vast.


Conditie- en krachttraining

Bekijk alle mogelijkheden:

De filosofie van Training te velde

Hardlopen & Kracht running bootcamp in het MaximaparkTrainen bij Training te velde is bewegen met plezier. Maar hoe ludiek het soms ook is, het is altijd functioneel. Welke training je ook kiest, je werkt zowel aan het verbeteren van het (aeroob) duuruithoudingsvermogen als aan het spieruithoudingsvermogen.

Duuruithoudingsvermogen is het vermogen om gedurende langere tijd achtereen een inspanning vol te houden. Dit wordt in de volksmond “conditie” genoemd. Dit bereiken we door rustige langere loopstukken achter elkaar te lopen. Het accent ligt hierbij op het efficiënt leren lopen. Met een goede looptechniek loop je met meer gemak en plezier en zul je daardoor je uiteindelijk verder en harder kan lopen.

Spieruithoudingsvermogen is het vermogen om gedurende langere tijd achtereen een spier(groep) in te spannen. Het is dus een soort conditietraining voor de spieren. De oefeningen die je gaat doen zijn gericht op het verbeteren van de bewegingen waar het menselijk lichaam primair voor is ontworpen, en die je nodig hebt in het dagelijkse leven: lopen, springen, hurken, duwen, trekken, stoten en draaien. Het zijn samengestelde bewegingen waarbij je zonder na te denken meerdere spiergroepen traint. Omdat het zulke herkenbare bewegingen zijn is het niet ingewikkeld en vooral leuk en nuttig om te doen.