Verbeter jezelf – Beweeg met plezier! Voor beginners én gevorderden

Hardlopen & Kracht basis | Running bootcamp basis

Running bootcamp in de Leidsche Rijn

NIEUW Vanaf 14 april 2020

Vitaal blijven

Als sporten niet je eerste prioriteit is maar je wilt toch meer gaan bewegen is een vaste groepstraining de stok achter de deur om actief te (blijven) bewegen. Samen sporten in de buitenlucht is niet alleen goed voor je lijf maar ook voor je humeur. Je voelt je fitter en energieker.
De Training te velde Hardlopen & Kracht “ running bootcamp” basistraining is vriendelijk, gevarieerd en toegankelijk voor iedereen. Ook als je niet zo sportief bent. Je wordt fitter en sterker, bent minder vatbaar voor blessures en je zult zien dat je de normale dagelijkse inspanningen beter en langer kunt volhouden. Kortom een complete en effectieve vorm van trainen. Maar het is vooral ontzettend leuk om te doen!

Hardlopen & Kracht: compleet trainen

De missie van Training te velde is mensen beter en fitter te maken, maar vooral te hoúden. De Hardlopen & Kracht “running bootcamp” training is een heel complete (onderhouds)training. Je werkt aan het verbeteren van de flexibiliteit en de mobiliteit, je evenwicht, de spierkracht en het uithoudingsvermogen. Kortom een complete en effectieve vorm van trainen.

Hardlopen & Kracht – hoe ziet zo’n training er uit

Het is precies wat het is: hardlopen en kracht. Je loopt een leuke route en doet onderweg krachtoefeningen. Hiervoor gebruik je je eigen lichaam, wat we tegenkomen onderweg (een bankje, een boom) of je doet de oefening samen met een trainingsmaatje. De oefeningen zijn functionele oefeningen, je traint er vooral de spieren mee die je nodig hebt in het dagelijkse leven.

Voor wie is deze training

Met name de flexibiliteit en de mobiliteit nemen met het stijgen van de jaren af. Daarom is deze trainingsvorm erg geschikt voor mensen met iets meer levenservaring. Het tempo is laag, je traint in een kleine groep (maximaal 12 deelnemers), in een ongedwongen sfeer. We lopen in een rustig tempo, doen oefeningen onderweg en er is veel aandacht voor de looptechniek. Wil je wat meer uitdaging doe dan mee met de Hardlopen & Krachttraining op de donderdagavond. Deze training is ook uitermate geschikt als aanvullende training voor (halfgevorderde) hardlopers.

Meld je aan voor deze training ›

Meld je aan voor deze training ›
Meld je snel & betrouwbaar aan via Fitmanager

Blessurevrij hardlopen

De Hardlopen & Kracht trainingen zijn ook uitermate geschikt als aanvullende training voor hardlopers. Blessurevrij hardlopen, dat wil iedereen. Want hardlopen is een blessuregevoelige sport. 70% van de lopers, ook ervaren lopers, raakt wel eens geblesseerd. Soms met heel vervelende gevolgen. De meeste recreatieve lopers laten het bij lopen alleen. Een warming-up wordt niet gedaan en het rekken en strekken schiet er vaak bij in laat staan dat je spierversterkende oefeningen doet. En dat is jammer. Je wordt er namelijk niet beter van. Om blessures te voorkomen is het namelijk verstandig om gevarieerd te trainen en veel aandacht te besteden aan het sterk en stabiel maken én houden van je lichaam.

Meer hardlopen

Wil je vooral verder en/of sneller lopen? Sluit je dan aan bij de halfgevorderden of de gevorderden loopgroep op de woensdagavond. Uiteraard kun je de Hardlopen & Kracht en de hardlooptrainingen ook combineren. Want bij Training te velde kun je op één en dezelfde strippenkaart meedoen aan alle trainingen!

Waarom zou ik meedoen aan de Hardlopen & Kracht basistraining van Training te velde?

  • Trainingen met een herkenbare en doordachte opbouw. Laagdrempelig maar met professionele begeleiding. Je gaat beter en makkelijker bewegen. Daar heb je echt wat aan in het dagelijkse leven.
  • Je traint in kleine groepen (maximaal 12 deelnemers) waardoor je écht persoonlijke aandacht krijgt.
  • Bij Training te velde is elke training uniek. Variatie is niet alleen leuk. Het is ook beter voor je. Je wordt er een completere sporter van.
  • Ontdek het plezier van trainen in een groep. Trainen in een groep is leuker! En motiveert om vol te houden.
  • In je eentje in de kou en het donker gaan sporten? In een groep train je veilig.
  • Doorlopend programma, niet erg als je een week mist.
  • Waar voor je geld. Je 10-strippenkaart is maar liefst een half jaar geldig. En kun je op één en dezelfde strippenkaart meedoen aan alle vaste groepstrainingen van Training te velde! Fijn als je een keer niet kunt op je vaste trainingsavond en toch nog wil sporten.

Meld je aan voor deze training ›

Meld je aan voor deze training ›
Meld je snel & betrouwbaar aan via Fitmanager

Praktische informatie

Locatie: parkrestaurant Anafora, midden in het Máximapark. Uilenboslaan 1 3451 GB Vleuten.
Trainingstijd: vanaf dinsdag 14 april 2020, van 10.00 tot 11.00 uur.
Kosten: €75 voor een 10 strippenkaart (half jaar geldig). De strippenkaart is te gebruiken voor alle trainingen van Training te velde

Hardlopen & Kracht | Running bootcamp proeftraining

Wil je een keer vrijblijvend en kostenloos meedoen? Meld je dan aan voor een proefles.

by Isis Elzakkers on Training te velde - Utrecht

Edwin stond binnen 1 week klaar voor mij toen ik gedemoraliseerd mailde over weer blessureleed en wat ik kon verbeteren aan mijn looptechniek. Hoewel ik gelukkig veel al goed deed, heeft hij mij toch een paar handzame tips kunnen geven maar belangrijker nog, weer het vertrouwen gegeven dat het echt wel gaat lukken met mij en hardlopen.

Wil je meer weten over de Hardlopen & Kracht trainingen?

Neem gratis en vrijblijvend contact met mij op via email, telefoon (06 – 11 333 719) of het contactformulier. Ik beantwoord je vraag graag, je zit nergens aan vast.

Hardlopen & Kracht running bootcamp in het Maximapark

De filosofie van Training te velde

Trainen bij Training te velde is bewegen met plezier. Maar hoe ludiek het soms ook is, het is altijd functioneel. Welke training je ook kiest, je werkt zowel aan het verbeteren van het (aeroob) duuruithoudingsvermogen als aan het spieruithoudingsvermogen.

Duuruithoudingsvermogen is het vermogen om gedurende langere tijd achtereen een inspanning vol te houden. Dit wordt in de volksmond “conditie” genoemd. Dit bereiken we door rustige langere loopstukken achter elkaar te lopen. Het accent ligt hierbij op het efficiënt leren lopen. Met een goede looptechniek loop je met meer gemak en plezier en zul je daardoor je uiteindelijk verder en harder kan lopen.

Spieruithoudingsvermogen is het vermogen om gedurende langere tijd achtereen een spier(groep) in te spannen. Het is dus een soort conditietraining voor de spieren. De oefeningen die je gaat doen zijn gericht op het verbeteren van de bewegingen waar het menselijk lichaam primair voor is ontworpen, en die je nodig hebt in het dagelijkse leven: lopen, springen, hurken, duwen, trekken, stoten en draaien. Het zijn samengestelde bewegingen waarbij je zonder na te denken meerdere spiergroepen traint. Omdat het zulke herkenbare bewegingen zijn is het niet ingewikkeld en vooral leuk en nuttig om te doen.

Share Share Share