Trailrunnen voor gevorderde lopers

Trailrunnen voo gevorderde lopers. Ga met Training te velde trailrunnenGenieten tot de essentie teruggebracht. In een leuke groep lekker fysiek bezig zijn in de natuur.

Je bent een gevorderde hardloper. Gehard op het asfalt. Hebt halve marathons gelopen. Of misschien al een hele. Je vindt lopen nog steeds leuk maar je bent eigenlijk wel klaar met de massale evenementen waar je een uur in een startvak zit kou te lijden. Stop met de fixatie op het verbeteren van je PR. Ga trailrunnen! Een compleet andere beleving van hardlopen. Bij een trailrunwedstrijd is er altijd een relaxte sfeer en je loopt midden in de natuur.

Waarom zou ik gaan trailrunnen bij Training te velde?

Een trailrun loop je niet zomaar. Dat vraagt om een heel andere benadering van het lopen. Dat leer je tijdens de trainingsdagen trailrunnen voor gevorderderde lopers. Je werkt aan de hand van een persoonlijk trainingsschema gericht toe naar een trailrunevenement.

Het hele jaar door kun je meedoen. Elk seizoen is er een trainingsdag. Of je beperkt het tot een dagdeel. Ideaal als je als ervaren hardloper wilt kennismaken met trailrunnen. Of doe een crash course trailrunnen: ga mee op trailrunweekend en sluit dat af met een gave trailrun. Geen training is hetzelfde want elke trailrunclinic wordt in een andere inspirerende omgeving gegeven. Onder begeleiding van een ervaren trailruntrainer leer je de basics van trailrunnen.

Voor wie geschikt

Deze trailrunclinics zijn alleen geschikt voor zeer getrainde lopers. Je hoeft nog geen trailrunervaring te hebben maar wil je meedoen dan moet je fysiek tegen een stootje kunnen en in staat zijn om minimaal 120 minuten achter elkaar te kunnen hardlopen en/of recent hebben deelgenomen aan een loopevenement van minimaal 15km.

Twijfel je of je het aankunt dan is het wellicht verstandig om met de introductiecursus trailrunnen te beginnen. Ook dit zijn al behoorlijk pittige trainingen. Neem anders rechtstreeks contact op om teleurstellingen te voorkomen.

Waarom zou ik meedoen aan de trailrunclinics van Training te velde?

  • Een trailrun is écht heel anders dan een loopevenement op asfalt. Dat vereist dan ook een andere voorbereiding.
  • Je verlegt je grenzen, mentaal én fysiek. Uitdagend? Absoluut. Zwaar? Zeker. Maar dit is zooo leuk om te doen.
  • Ontdek hoe leuk het is om in een natuurlijke omgeving te lopen. De natuur in Nederland is mooi. Heel mooi!
  • Samen met een gemotiveerde groep gericht naar een doel trainen is leuker. En veiliger.
  • Je trailt onder begeleiding van een van de eerste gecertificeerde trailruntrainers van Nederland.

Trailrunnen doe je bij Training te velde!

Hoe werkt het

Je koopt een trailrunpakket. Dat bestaat uit een

  • op maat gemaakt trainingsschema (7-12 weken)
  • lidmaatschap van de trailrungroep van Training te velde. Ervaren trainingsmaatjes.
  • compleet verzorgde trainingsdag (trailrunclinic, lunch, begeleide trail).
  • origineel Training te velde trailrunshirt.

Trailrunpakketten 2020

Lentepakket. Hiermee train je voor de Koning van Spanje trail (8-10 mei 2020)
Zomerpakket. Hiermee train je voor de La Chouffetrail (11-12 juli 2020)
Herfstpakket. Hiermee train voor de Duinentrail (25 oktober 2020)
Winterpakket. Hiermee train voor de Xtrails Houffalize (30-31 januari 2021)

Of ga mee op trailrunweekend! (4-5-6 september 2020). Een geheel verzorgd kampeerweekend. Een crash course trailrunnen die je afsluit met het lopen van een van de mooiste en zwaarste trailruns van Nederland: de N70 trail.

Praktische informatie

Locatie: wisselende locaties
Trainingstijd: van 10.00. tot plm. 16.00 uur
Data: 19 april 2020, 5 juli 2020, 18 oktober 2020, 10 januari 2021
Kosten: €90. Dit is exclusief vervoer van en naar trainingsdag en evenement, verblijfskosten evenement en inschrijfgeld.

Het hele jaar door trailrunnen met Training te velde

Training te velde hardlopen evenementen

Wat is trailrunnen?

Trailrunning is lopen door de natuur, over smalle paadjes (trails) of soms gewoon zomaar door het veld waarbij je natuurlijke hindernissen zoals heuvels en boomstammen of in het buitenland bergen, rotsen en beekjes bedwingt. De meest extreme variant heet Skyrunning. Hierbij loop je over steile bergkammen naar de bergtop. Maar je kunt het ook dichter bij huis zoeken.

Inhoud trainingen

De trainingen zijn afwisselend en kunnen op momenten zeer intensief zijn. Er zijn 4 trainingsvormen:

Fartlektraining

Dit is niet anders dan gebruik maken van wat je op je pad tegenkomt. Dit lijkt ongericht maar is een zeer effectieve trainingsvorm. In feite loop je gewoon door de natuur over een afwisselend parkoers. Door het op en af lopen en het constant draaien en keren ben je op een natuurlijke manier bezig met het trainen van je duurvermogen, snelheid, coördinatie en kracht.

Intervaltraining

Het lopen van blokken boven je duurtempo afgewisseld door blokken met relatieve rust. Hiermee train je je tempo-hardheid.

Duurtraining

Lange rustige duurlopen zijn de basis van het hardlopen. Niet alleen voor trailrunnen maar voor elke vorm van hardlopen. Dit maakt GEEN onderdeel uit van de groepstraining maar het is een vereiste om mee te kunnen doen aan deze lessenreeks. Je wordt geacht dit in je eigen tijd te doen.

Core training

Oefeningen ter versterking van de kern (core) van het lichaam. Je buik, onderrug en billen. Tijdens een trailrun is je hele lichaam constant in beweging. De “core” speelt hier een hele grote rol. Het zijn niet alleen de oppervlakkige spieren die je kunt zien liggen vanaf de buitenkant (de bekende sixpack als je super afgetraind bent), maar ook de dieper liggende spieren en technisch gezien ook de botten en de zenuwbanen in het midden van je lichaam. Waarom is een sterke core zo belangrijk:

  • Bij een sterke core is je wervelkolom beter beschermd, doordat de spieren een soort korset vormen.
  • Met een sterke core raak je minder snel uit balans. Dit is een enorm voordeel bij trailrunnen.
  • Je kunt bewegingen makkelijker uitvoeren, doordat je core je lichaam stabiliseert. Een steile klim bijvoorbeeld gaat je veel gemakkelijk af.

Daarnaast gaan we oefeningen doen om je mobiliteit en de flexibiliteit te verbeteren. We gaan je “range of motion” vergroten. Je wordt soepeler en beweegt gemakkelijker. Dit zul je met name merken tijdens het afdalen.

Ik belde Edwin op omdat ik na 5 weken op moest voor militaire keuring en nog een paar honderd meter tekort kwam op mijn tijden. Hij stond direct voor mij klaar om mij persoonlijk te coachen; techniek (scheelt echt tijd weet ik nu!), een strak aanvalsplan en fantastische persoonlijkheid die je de finish niet alleen laat zien, maar ook laat halen. 5 weken later ben ik, met ruime marge, door de keuring heen en kijk ik uit naar zijn verdere begeleiding in de groepslessen. Ik beveel zijn diensten van harte aan!

 

Wil je je gaan trailrunnen bij Training te velde?

Neem gratis en vrijblijvend contact met mij op via email, telefoon (06 – 11 333 719) of het contactformulier. Ik beantwoord je vraag graag, je zit nergens aan vast.


Trailrunning

Bekijk alle mogelijkheden:

Cresta WhatsApp Chat
Send via WhatsApp