Veluwezoom – La Chouffetrail

La Chouffe trailrun Veluwezoomtrail. Trailrunnen doe je bij Training te velde

De mooiste trailruns loop je met Training te velde

Het aanbod aan trailruns wordt elk jaar groter. Maar dit zijn toch wel 2 pareltjes: de Veluwezoomtrail (21-22-23 juni) en de La Chouffe trail in de Ardennen (13+14 juli).

Dit zijn pittige trails. Dat vraagt om een gedegen voorbereiding. Training te velde biedt een lessenreeks aan ter voorbereiding op deelname aan (een van) deze trails. 2 inspannende maar leerzame clinics. Wat deze reeks bijzonder maakt is dat elke training in een andere inspirerende omgeving wordt gegeven.

De clinics zijn ook los te boeken.

Voor wie

De eerste clinic is geschikt voor lichtgevorderde trailrunners. De tweede clinic is alleen geschikt voor meer ervaren trailrunners of zeer getrainde asfaltlopers. Wil je meedoen dan moet je fysiek tegen een stootje kunnen en in staat zijn om minimaal 90 (clinic 16 juni) of 120 minuten (clinic 30 juni) achter elkaar te kunnen hardlopen.

Meld je aan voor deze clinics ›
Meld je snel & betrouwbaar aan via Fitmanager

Omschrijving trailruns

Veluwezoomtrail

De Veluwezoomtrail is de eerste georganiseerde trail van Nederland in een van de mooiste gebieden van ons land: het Nationaal park de Veluwezoom. Je kunt kiezen voor meerdaagse trails (62 of 96km) en eendaagse trails (11 tot 60km). . Als je een sportief gezin hebt kun je met zijn allen meedoen. Er zijn namelijk ook ook kids runs.

La Chouffe trail

Een uitdagende trailrun in een sfeervolle ambiance. Maak er gelijk een sportief weekend van. Op zaterdag kan trails van 25 km, 47km of 68km en op zaterdagavond de LA CHOUFFE Trail By Night (8 of 15km). Op zondag kortere afstanden: 10, 17, 28 of 36km).

Waarom zou ik meedoen aan de clinics Veluwezoomtrail – La Chouffetrail

  • Verleg je grenzen, mentaal én fysiek. Ja dit kun je!
  • Kom op onbekende plekken. Ontdek hoe leuk het is om in een natuurlijke omgeving te lopen.
  • Samen met een groep gericht naar een doel trainen is leuker.
  • Gediplomeerde trainer.

Praktische informatie

Data: Zondag 16 en 30 juni 2019

Trainingstijd: Zondag 16 juni Van 9.00 – tot plm. 11.00 uur, zondag 30 juni van 13.00 tot plm. 16.00 uur.

Locatie: 16 juni pannenkoekenrestaurant “Bergzicht” Doornseweg 23 3931 MH Woudenberg, 30 juni boerderij “Meyendel”, Meijendelseweg 36, 2243 GN Wassenaar.

Meld je aan voor deze clinics ›

Meld je snel & betrouwbaar aan via Fitmanager

Trailrunnen doe je bij training te velde

Wat is trailrunnen?

Trailrunning is lopen door de natuur, over smalle paadjes (trails) of soms gewoon zomaar door het veld waarbij je natuurlijke hindernissen zoals heuvels en boomstammen of in het buitenland bergen, rotsen en beekjes bedwingt. De meest extreme variant heet skyrunning. Hierbij loop je over steile bergkammen naar de bergtop. Maar je kunt het ook gewoon dichter bij huis zoeken.

Inhoud trainingen

Bereid je voor op lange, intensieve trainingen. Er zijn 4 trainingsvormen:

Fartlektraining

Dit is niet anders dan gebruik maken van wat je op je pad tegenkomt. Dit lijkt ongericht maar is een zeer effectieve trainingsvorm. In feite loop je gewoon door de natuur over een afwisselend parkoers. Door het op en af lopen en het constant draaien en keren ben je op een natuurlijke manier bezig met het trainen van je duurvermogen, snelheid, coördinatie en kracht.

Intervaltraining

Het lopen van blokken boven je duurtempo afgewisseld door blokken met relatieve rust. Hiermee train je je tempo-hardheid.

Duurtraining

Lange rustige duurlopen zijn de basis van het hardlopen. Niet alleen voor trailrunnen maar voor elke vorm van hardlopen. Dit maakt GEEN onderdeel uit van de groepstraining maar het is een vereiste om mee te kunnen doen aan deze lessenreeks. Je wordt geacht dit in je eigen tijd te doen. Maar we gaan je hier wel bij helpen! Tijdens de eerste training ga je een inspanningstest doen. Hiermee bepalen we je AT- punt (= anaerobic treshhold ofwel de anaerobe drempel ofwel het omslagpunt). Dit is het punt waarop je lichaam meer melkzuur aanmaakt dan dat je lichaam het als brandstof gebruikt. Als je dit weet kun je gericht gaan trainen. Je krijgt een trainingsschema voor je duurlopen dat is gebaseerd op je persoonlijk omslagpunt.

Core training

Oefeningen ter versterking van de kern (core) van het lichaam. Je buik, onderrug en billen. Tijdens een trailrun is je hele lichaam constant in beweging. De “core” speelt hier een hele grote rol. Het zijn niet alleen de oppervlakkige spieren die je kunt zien liggen vanaf de buitenkant (de bekende sixpack als je super afgetraind bent), maar ook de dieper liggende spieren en technisch gezien ook de botten en de zenuwbanen in het midden van je lichaam. Waarom is een sterke core zo belangrijk:

  • Bij een sterke core is je wervelkolom is beter beschermd, doordat de spieren een soort korset vormen.
  • Met een sterke core raak je minder snel uit balans. Dit is een enorm voordeel bij trailrunnen.
  • Je kunt bewegingen makkelijker uitvoeren, doordat je core je lichaam stabiliseert. Een steile klim bijvoorbeeld gaat je veel gemakkelijk af.

Daarnaast gaan we oefeningen doen om je mobiliteit en de flexibiliteit te verbeteren. We gaan je “range of motion” vergroten. Je wordt soepeler en beweegt gemakkelijker. Dit zul je met name merken tijdens het afdalen.

Wil je je inschrijven voor trailruns voor gevorderde lopers?

Neem gratis en vrijblijvend contact met mij op via email, telefoon (06 – 11 333 719) of het contactformulier. Ik beantwoord je vraag graag, je zit nergens aan vast.


Trailrunning

Bekijk alle mogelijkheden:

Cresta WhatsApp Chat
Send via WhatsApp